RSS 2.0 értesítő RSS 2.0

Keresés a honlapon
.

Legfrissebb oldalak

GIMP-pel festett húsvéti tojások. Húsvéti GIMP tojás
Húsvéti tojások festése egérrel és GIMP rutinokkal.
Hópehely motívum. Hópehely motívumok
Klónozás és alakítás Inkscape szűrőkkel.
Oszlopcsarnok fantázialényekkel. 3D oszlop
Csavart torony
Fantázialények
GIMP 2.8 ecsetdinamikával rajzolt oszlopok és fantázialények.
Absztrakt csigaház képe. Csigaház és társai
Alakzatcsoport ráfektetése tetszőleges útvonalra. Inkscape tanulmány és tutorial.
3D fogaskerekek. 3D fogaskerekek Inkscape-pel
Az Inkscape "Mozgás" kiterjesztés használatának egyik módja.
Régi és új gimp nyitólapja. GIMP 2.6 és 2.8
Néhány gyakorlati szempont a GIMP 2.8 használatával kapcsolatban.
  Fölfelé mutató nyíl.

Wilber.
A képek a GIMP 2.2.15, 2.4.2, 2.6.4 és 2.8 programmal, illetve Inkscape v0.47.1 programmal készültek a
Sourceforge logo.
és az Inkscape.org jóvoltából.


Creative Commons License
Adatvédelem
Utolsó frissítés: 2014 április

Képjátékok — Fotógrafika 1./Tutorial

2008 december

Fotóból készített ceruzarajz, grafika

Hozzászólás feliratú gomb [Hogyan?]
A képre kattintva a nagyobb, 600x407 képpontos változat is megtekinthető.




Számtalan féle grafikát készíthetünk fotóból a GIMP különféle funkcióit igénybe véve. Ebben a tutorialban a legegyszerűbb alapváltozatot mutatom be, amikor egy, az időtől már megbarnult, és durva rostos papírra rajzolunk ceruzarajzot, némi árnyalással. Ezt a zöld almás témát már egyszer feldolgoztam, csak akkor fafaragásként.

A tutorial két fő blokkra oszlik. Az első részben kijelöljük és kiemeljük a fotóból a feldolgozandó témát, a második részben pedig rajzzá alakítjuk. Aki a téma kiemelésével már maga végzett, az az első részt át is ugorhatja.

A leírás eléggé részletes, hogy kezdők is boldogulhatnak belőle.


Első műveletsorozat: téma kijelölése és kiemelése

Az alábbi tutorialban a gyorsbillentyűk megadásakor a "gyárilag beállított" kódokat adom meg. Ha valaki ezeket átírta, akkor értelemszerűen a saját kódjait alkalmazza.
Első lépésként nyissuk meg a kiindulási fotónkat. A képet immár a saját képablakában található Fájl címszó legördülő menüjének Mentés másként parancsával mentsük el valamilyen nekünk tetsző néven, .xcf kiterjesztéssel, a GIMP saját képformátumában, hogy majd azon dolgozzunk a következőekben az eredeti helyett. A jelenlegi kép a zoldalma.xcf nevet kapta, és az eredeti fotó 896x600 képpontos változata volt.

1. ábra

Munkaablak összeállítása.

Dokkoljuk egy munkaablakban a képablakban a Párbeszédablakok alól meghívható Rétegeket, Eszközbeállításokat és az Útvonalakat (az első párbeszédablak jobb felső sarkában látható, balra mutató kis nyílra kattintva illeszthetjük be a további ablakokat, és a fülükre kattintva jeleníthetjük meg a későbbiek során a tartalmukat.) A dokkolt ablakgyűjteményt innentől kezdve "munkaablaknak" fogom nevezni.

2. ábra

Eredeti felvétel kicsinyített változata.

Az eredeti felvétel kicsinyítve jobbra látható. A témát több, különféle módszerrel is körbejelölhetjük (Szabadkézi kijelölés, Intelligens olló, Előtér-kijelölés, maszkolás...), de most a legújabb időkben kedvencemmé vált útvonalakat fogom alkalmazni, mivel a téma jellegéhez ezt találtam a legkényelmesebbnek és -célravezetőbbnek. Kétféleképpen is gondolkodhatunk az útvonalak eszköz alkalmazásakor: vagy mindjárt nagy, pl. 400%-os nagyításon dolgozunk vele (a képablak bal alsó sávjában található legördülő menüből ezt választva ki), vagy először 100%-os nagyításon nagyjából körberajzoljuk a kiemelendő objektumot, majd nagy nagyításon finomítjuk az illesztést. Ezt az utóbbi változatot mutatom be.

3. ábra

Útvonalak munkaablaka.

Nyomjuk le a b-t a billentyűzetünkön, vagy a képablakban az Eszközök menüjéből válasszuk az Útvonalakat. A munkaablaka a 3. ábrán látható. Alapértelmezésben a Tervezés van bejelölve. Ebben állva kattintással jelölőpontokat helyezhetünk el a fotónkon oda, ahol valamilyen kontúrt szeretnénk kijelölni úgy, hogy a hozzá tartozó szakaszok szögben törjenek egymáshoz képest, ha pedig azt szeretnénk, hogy a jelölőpontunk két oldalára eső szakaszok ívesek legyenek, akkor kattintáskor húzzunk is egy rövidke szakaszt (lehetőleg a továbbhaladás irányában), mielőtt felengednénk a bal egérgombot. Nagyjából jelöljük körbe azt a területet, amelyet ki szeretnénk vágni. Ha a szögben megtörő szakaszokat kattintásokkal, az íves szakaszokat pedig kattintással és húzással körbejelöltük, akkor a görbénk zárásához álljunk a kurzorral a kezdőpontra, nyomjuk le a Ctrl billentyűt, s lenyomva tartva kattintsunk az egér bal gombjával az első, a kezdő pontra, mire a görbénk bezárul.

4. ábra

Nagyjából körülrajzolt téma.

Most növeljük pl. 400%-ra a nagyítást. Még mindig a Tervezés módban állva sorban kattintsunk a görbénkre ott, ahol az nem illeszkedik a fotónkkal, és húzással vigyük az útvonalgörbénket a kontúr fölé. Ha ehhez túl kevés lenne a pontunk, akkor váltsunk át a munkaablakban Szerkesztés módra. Ekkor a görbére kattintva a kattintás helyén új pont keletkezik. Visszaváltva Tervezésre most már pontosan tudjuk illeszteni a görbe húzásával az útvonalunkat a fotónkhoz. Az eredmény egy kinagyított részleten az 5. ábrán látható.

5. ábra

Pontosabban illesztett útvonal.

6. ábra

Téma belső üregének körülrajzolása.

A témánk külső határvonalait már kijelöltük, most jönnek a belső részek, amelyeket majd ki kell vágnunk a témából. Újra nyomjuk le a b billentyűt, amivel új útvonalat kezdünk rajzolni, de a régit sem veszítjük el. Megint kétféleképpen gondolkodhatunk: vagy egy menetben, az útvonalak funkció egyszeri meghívásával az összes belső teret körülrajzoljuk, vagy egyesével haladunk előre. Az utóbbi bemutatását választottam ki, hogy majd láthassuk később, hogyan kezelhetjük egyszerűen a sok kis útvonalunkat. Tehát a b lenyomása után rajzoljunk körül a fenti módszerrel egy belső üreget, mint amilyen például a 6. ábrán látszik, 400%-os nagyításon, két levél és az egyik alma között. Ha körbeértünk, és lezártuk a görbét, akkor megint nyomjunk b-t, és a következő üreget is rajzoljuk körül, s haladjunk így tovább, egyesével, amíg az összes, a témánkba eső belső teret körbe nem rajzoltuk.

7. ábra

Útvonal rétegek.

A munkaablakunkban kattintsunk az Útvonalak fülére. Láthatjuk, hogy az egyes útvonalaink éppúgy rétegekben helyezkednek el (ha mindegyiknél újra lenyomtuk a b-t, új útvonalat kezdve), mint ahogy azt a képrétegeknél már megszokhattuk. A legalsó, Névtelen rétegben van a külső, körülhatároló útvonalunk, fölötte pedig Névtelen#1-8 számozással láthatók az egyesével fölvett belső kis terek, összesen 8 rétegben jelen esetben, mert a levelek és az almák közé ennyi fölösleges háttér került bele a fotón.

A végső cél az, hogy a témánkat zavaró háttértől mentesen ki tudjuk majd vágni a képből, és egy új rétegbe el tudjuk helyezni. Ehhez a külső körvonallal határolt területből ki kell vonnunk a belső tereket. Megkönnyítené viszont a dolgunkat, ha az utóbbi útvonalainkat egy rétegbe tudnánk egyesíteni. Ez nem is lesz nehéz.

A 7. ábra Névtelen rétegsorának bal szélén látszik egy szemet ábrázoló ikon. Ha erre kattintunk a bal egérgombbal, akkor ez az egy útvonal láthatatlanná válik.

8. ábra

Útvonalrétegek egyesítése.

Ha ezek után valamelyik rétegre jobb egérgombbal rákattintunk, vagy az ablakban jobboldalt felül, a balra mutató kis nyílra (amellyel az újabb lapokat szoktuk fölvenni) kattintunk bal egérgombbal, akkor a 8. ábra menüje bukkan fel. Az egyik menüpont szerencsére éppen a "Látható útvonalak összefésülése". Ha erre kattintunk bal egérgombbal, akkor a program a Névtelen#1-től a Névtelen#8-ig bezárólag egyesíti egymással a rétegeinket, csak a Névtelent hagyva ki közülük, mert azt éppen ezért tettük az imént láthatatlanná, hogy önállóan megmaradjon. Az egyesített új réteg a Névtelen#8, legalsó, még látható rétegnevet fogja kapni. Így már csak két útvonalrétegünk maradt: a külső körvonalaké és a belső körvonalaké.

Ezek után könnyű kijelölnünk a számunkra fontos témát. Kattintsunk a Névtelen nevű, alsó útvonalrétegre, és annak a szemet ábrázoló ikonjának a helyére, hogy megint láthatóvá tegyük. Ha jobb egérgombbal kattintunk a rétegre, akkor megint felbukkan a 8. ábrán látható menü. Ebből most válasszuk az Útvonal kijelöléssé alakítása sort. Ezután kattintsunk a Névtelen#8 rétegre, megint csak jobb egérgombbal, s az erre felbukkanó menüből a Kivonás a kijelölésből utasítást válasszuk ki.

9. ábra

Lágy szél hozzárendelése.

Ezzel ki is jelöltük a szükséges területet, de ne feledkezzünk meg arról, hogy ez a kijelölés éles, kemény körvonalú. Lágyítsunk rajta valamelyest. A képablakban a Kijelölés menüjéből kattintsunk a Lágy szél feliratra, mire a 9. ábrán látható ablakot dobja föl nekünk a GIMP. Lágy szélre most 3 képpontot állítottam be, de persze képmérettől és témától függ, hogy mekkora értékkel célszerű dolgoznunk, hogy ne legyenek keményen recések a körvonalaink. Az érték beállítása után OKézzunk. Ha már ennyit dolgoztunk ezzel a kijelöléssel, akkor érdemes elmentenünk csatornába. A képablakban ugyancsak a Kijelölés menüjében találjuk a Mentés csatornába utasítást. Ha erre kattintunk, akkor a kijelölésünk meg lesz mentve az utókor számára, miképpen azt látni fogjuk a felbukkanó Csatornák nevezetű ablakban, amelyet érdemes a másik három munkaablak mellé fölvennünk a dokkunkba. (Ha a felső részére állunk a kurzorral, ott, ahol a kurzor átvált kéz-alakúra, akkor kattintással és a dokk fölé húzással beejthetjük a dokkunkba, hogy ez legyen a negyedik füle.) (Előfordulhat, hogy szükség lesz a kijelölésre, bár a bemutatott képhez nem kellett, de természetesen ki-ki a saját képe feldolgozásakor hasznát veheti még neki, vagy a fordítottjának, az inverziójának. Ha kell a kijelölés, akkor a Csatornák ablakában kattintsunk jobb egérgombbal a Kijelölési maszk másolata feliratú csatornára, és a legördülő menüből válasszuk a Csatorna kijelöléssé alakítása utasítást, majd a Rétegek ablakában kattintsunk arra a rétegre, amelyre alkalmazni akarjuk a kijelölést.)

Visszatérve a képablakhoz láthatjuk, hogy a kijelölésünk még megvan. Ahhoz, hogy használni is tudjuk, a munkaablakunkban a Rétegek fülére kell kattintanunk, majd annak oldalán is a Háttér nevű, eddig egyetlen rétegünkre, mert ha csatornába mentünk kijelölést, vagy azzal valamilyen műveletet végzünk, akkor a kijelölési csatornára vált a program, s minden további művelet arra fog vonatkozni, hacsak vissza nem lépünk a képrétegünkre. Ezért tehát aktiváljuk a Rétegek ablakában a képrétegünket (kattintsunk rá), majd először nyomjunk Ctrl+c billentyű kombinációt, majd Ctrl+v-t (kivágás, beillesztés). Erre a rétegek ablakában legfelül megjelenik egy új réteg Lebegő kijelölés (Beillesztett réteg) néven. Erre kattintsunk rá a jobb egérgombbal, majd az ekkor felbukkanó menüből válasszuk ki az Új réteg utasítást. így a leveles almaágunk átlátszó rétegalapban elhelyezve Beillesztett réteg néven az eredeti fotó fölé kerül. A képablakban a Réteg legördülő menüjéből kattintsunk a Réteg kép-méretűvé alakítására, hogy az új rétegünk nagysága megegyezzen a képével.

 

Második műveletsorozat: téma rajzzá alakítása

Az újonnan keletkezett, csak a témánkat tartalmazó Beillesztett rétegünkről mindjárt készítsünk is másolatot: a Rétegek munkaablakának alsó gombsorából kattintsunk balról a negyedikre. A másolat a Beillesztett réteg másolata nevet fogja kapni a GIMPtől. Nevezzük át Árnyalásra: kattintsunk duplán a rétegsorára, majd írjuk be ezt a nevet, és utána nyomjunk Enter-t. Utána kattintsunk az alatta fekvő, Beillesztett réteg nevű rétegre, és azt meg nevezzük át ugyanezzel a módszerrel Kontúrokra. Most kattintsunk az Árnyalás rétegünk szemet ábrázoló ikonjára, hogy láthatatlanná tegyük ezt a réteget, mert az alatta levőn fogunk dolgozni. Ettől még mindig a Kontúrok nevű réteg maradt az aktív rétegünk, úgyhogy folytathatjuk is a munkát.

10. ábra

Élkeresés Roberts-algoritmussal.

A képablakban a Szűrők legördülő menüjéből az Élkeresések közül válasszuk ki a Széleket. Ablaka balra, a 10. ábrán látható. Ha az Algoritmus felirathoz tartozó legördülő menüre kattintunk, akkor az alapértelmezetten megjelenő Sobel-algoritmus helyett mást is választhatunk, amely a fejünkben elképzelt célnak jobban megfelel. Nekem most a Roberts-féle feldolgozási mód tetszett, de persze mindenki válasszon az ízlése, és a feldolgozandó téma szerint. A Mértéket 3,0-ra vettem, hogy a levelek erezete is látsszon. Túl erősre ne vegyük a rajzolatot, bár a későbbiekben még finomítani fogunk rajta. Ha más algoritmussal dolgozunk, akkor értelemszerűen ahhoz igazítsuk a Mértéket.
Úgy az algoritmus, mint a mérték kiválasztása azon múlik, hogy milyen témát néztünk ki magunknak, és mennyit szeretnénk abból rajzosan megjeleníteni: csak a külső körvonalakat, vagy pedig azokon belüli finomabb struktúrákat is. Végül ha a rétegünk közepén van a kiemelt téma, mint most is, akkor érdektelen, hogy a szélek viselkedésére mint választunk ki, tehát maradhat az Elkenés, amikor is ha volna mit, akkor a program a réteg szélén elhelyezkedő képpontokat kenné el átalakítás közben.

11. ábra

Réteg telítetlenné tétele.

Láthatjuk, hogy az élkereséssel kapott réteg nem egészen fekete-fehér, hanem helyenként színes. Ezért a képablakban a Színek menüjéből válasszuk ki a Telítetlenné tételt, amelynek ablaka a 11. ábrán látható. Alapértelmezetten a Fényerő szerint teszi fekete-fehérré a képet a program, s ez meg is felel nekünk, ezért kattintsunk a Telítetlenné tevés feliratú gombra. Ezután fordítsuk meg a réteg értékeit: megint csak a képablakban a Színek menüjéből most az Érték invertálását válasszuk ki.

12. ábra

Új réteg nyitása.

Innentől kezdve zavaró lehet már a kezdetleges grafikánk mögött feltűnő eredeti fénykép, ezért nyissunk egy új réteget: a Rétegek ablakának alsó gombsorából kattintsunk balról az elsőre. A felbukkanó ablakban adjuk a Papír nevet az új rétegnek, és fogadjuk el az átlátszó rétegalapot, amely alapértelmezésben ki van jelölve, jelenleg ugyanis bármelyik rétegkitöltési mód jó nekünk. A Szélesség és Magasság eleve a képmérettel egyezik, ettől nem is kell most eltérnünk, tehát OKézhatunk.
Ezt az új, Papír nevű rétegünket a Rétegek ablakában alul látható, lefelé mutató nyilat ábrázoló gombbal léptessük a legalsó, Háttér nevű réteg fölé.

13. ábra

Papírminta kiválasztása.

A következő lépésben rostos papírhátteret készítünk a grafikánkhoz. A munkaablakunkba a már ismert módszerrel, Lap hozzáadásával vegyük fel a Párbeszédablakok közül a Mintákat.
Közülük is kattintsunk rá a Paper (100x100) nevű, keresztirányban rostos, szürke színű papírmintára. Ezután a képablakban a Szerkesztés menüjéből hívjuk meg a Kitöltést mintával, mire a Papír nevezetű rétegünk, egyelőre szürke színben, elkészül, mint az a 14. ábrán már látható is.

14. ábra

Grafika a képablakban papírháttérrel.

Most kattintsunk vissza a Kontúrok nevezetű rétegünkre, amelyen még kissé durvák a körvonalaink, de ezen könnyen segíthetünk a Szűrők alatt a Leképezések között található Görbítés funkcióval. Ennek az az előnye, hogy akár 0,1 képpont felbontással is tud dolgozni, s most éppen ezt a képességét használjuk ki.

15. ábra

Görbítés beállításai.

A Görbítés ablakában az Alapvető beállításoknál vegyük kicsire a Lépésméretet. A Roberts-algoritmushoz és annak 3,0-as mértékéhez a legkisebb értéket, 1-est választottam ki: ez 0,1 képpontnak felel meg. Ezen túlmenően csak egyszer kell a görbítési műveletet végrehajtania a programnak, hogy a vonalaink csak finomodjanak, de ne tűnjenek el, ezért az ismétlések számára, az Iterációra is 1-et állítottam be. Az elmozdítási leképezés alapjául magát az átalakítandó réteget, a Kontúrokat választottam ki az ehhez a blokkhoz tartozó legördülő menüből. A Speciális beállításoknál is ezt a réteget választottam ki, s a többi beállítást meghagytam alapértelmezett értékeken. Ami a fontos, hogy forgatási szögre 0,0 fokot válasszunk ki, ha zömében fehér színű rajzon akarunk fekete vonalakat keskenyebbé, finomabbá tenni. OKézás után a 16. ábrán látható eredményt kapjuk.
(A Görbítés funkció működéséről a Görbítés oldalon lehet többet megtudni.)

16. ábra

Finomított kontúrok a képablakban.

Láthatjuk a 100%-os nagyítású képen, hogy a "ceruzavonalaink" tényleg vékonyodtak, élesedtek a korábbi állapothoz képest, azaz utólag kihegyeztük egy kicsit azt a ceruzát. A lényeg már meg is van, de még nagyon síknak látszik a művünk, ezért megpróbáljuk a satírozás hatását előidézni, hogy árnyaltabb legyen a kép. Kattintsunk a legfelső, Árnyalás nevű rétegünkre a Rétegek ablakában, valamint annak a szemet ábrázoló ikonjának a helyére is, hogy megint láthatóvá tegyük ezt a réteget. A képablakban a Színek menüjéből megint válasszuk ki a Telítetlenné tételt, és ismét fényerő szerint alakítsuk fekete-fehérré a képünket, mint ahogy azt a 11. ábránál tettük.

17. ábra

Rétegek ablaka 1.

Hogy már lássunk is valamit a leendő művünkből, állítsuk az Árnyalás rétegünket Szemcsés összefésülés módba a Rétegek ablakának legördülő menüjéből kiválasztva ezt a lehetőséget.

18. ábra

Fényerő-kontraszt módosítása.

Ha netán azt tapasztalnánk, hogy a rajzunk elmosódottá válik, akkor segíthetünk magunkon a Fényerő-kontraszt változtatása funkcióval (18. ábra), amely a képablakban a Színek alatt található. Első közelítésben -30-ra vettem a Fényerőt, a Kontrasztot pedig 50-re növeltem ennél a képnél, hogy az árnyékolás jobban kirajzolódjon.

Most már kisebbre is vághatjuk a képünket, ha a témánk körüli területet túl nagynak és fölöslegesnek ítéljük. Ha a billentyűzetünkön lenyomjuk az r (rectangular = négyszögletes) gombot, akkor a Téglalap-kijelölés funkciót kapcsoljuk be. Ezzel kirajzolhatjuk azt a területet a képből, amelyet meg szeretnénk tartani, majd a képablakban a Kép menüjéből a Vágás a kijelölésre funkcióval eltávolíthatjuk minden rétegünkből egységesen a fölösleges részeket. Ha ezt tettük, akkor utána a képablakban megint a Kijelölés menüjéből válasszuk a Semmit, hogy megszüntessük a kijelölést.

19. ábra

Színezés ablaka.

Most nem ártana némi színt vinni a képbe, hogy ne legyen olyan szürke. A már ismert módon, a Rétegek ablakának bal szélső alsó gombjával nyissunk új réteget, amelynek adjuk most a Színezés nevet a Papír helyett (l. 12. ábra). Lehet átlátszó rétegalapú, ahogy eddig volt, mert a képablakban a Szerkesztés menüjéből könnyen ki tudjuk festeni fehér színnel, mert az a háttérszínünk, hacsak nem állítottuk el. Ha egyik színünk sem volna fehér, akkor a d gyorsbillentyű lenyomásával visszaállíthatjuk a fekete-fehér alapszíneket (vagy a képablakban az Eszközök menüjében az Alapértelmezett színekre kattintva). Egy másik módszer, hogy az új réteg nyitásához felbukkanó ablakban mindjárt a Fehér színt választjuk ki a Rétegkitöltés típusára.

Állítsuk ezt a Színezés réteget Szín módba a Rétegek ablakának legördülő menüjéből. Utána a képablakban a Színek menüjéből válasszuk ki a Színezést és adjunk tetszőleges színt a képünknek.

A 19. ábrán látható értékeket állítottam be ahhoz, hogy a rajz barnás árnyalatot kapjon, mintegy kortól megbarnult papír hangulatát utánozva.

20. ábra

Rétegek ablaka 2.

Végül eljátszhatunk a rétegmódokkal, hogy a nekünk legtetszetősebb eredmény jöjjön ki. Az oldal tetején bemutatott végső variáció beállításai a 20. ábrán láthatók, ahol a rétegnevekbe beírtam az alkalmazott rétegmódokat, és az átlátszatlanság mértékét, amelyet alkalmaztam. A Kontúrok réteget is átállítottam a Normál módból szorzásba, sőt, az átlátszatlanságán is csökkentettem, hogy a papír rostjai az almákon és a leveleken is jelentkezzenek, mintegy érzékeltetve, hogy azok is a papírra vannak rajzolva.

(Ha valakinek úgy jön ki a lépés, hogy célszerű megtartania Normál módban és 100% átlátszatlansággal a Kontúrok rétegét, akkor változtathat is a rétegsorrenden, legfelülre helyezve a Papírt, és valamilyen átlátszóságot adó módba kapcsolhatja, vagy növelheti az átlátszóságát, de ebben az esetben egy új, például fehér vagy szürke réteget kell helyezni Normál módban és 100%-os átlátszatlansággal a legalsó, Háttér nevű réteg fölé, hogy az legyen a kép alapja.)

Ha a fényviszonyokkal nem vagyunk megelégedve, akkor a Papír rétegre állva még változtathatunk az arányokon a Színek alatt található Szintekkel, vagy a Fényerő-kontraszttal. Ha meg vagyunk elégedve a művünkkel, akkor a képablakban a Kép menüjéből az Egy réteggé lapítással egyesíthetjük a rétegeinket, és a Fájl címszó alatt a Mentés másként utasítással elmenthetjük a képünket valamilyen (pl. .jpg vagy .png) kiterjesztéssel, és tetszőleges névvel.


A kép előállításához GIMP for Windows 2.4.2 képfeldolgozó programot használtam a sourceforge.net jóvoltából.


 
Kezdőlap | GIMP tutorialok 1. | GIMP tutorialok 2. | Inkscape tutorialok | Képsorozatok | Honlaptérkép | Pihentetőül | Kapcsolat | Lap tetejére

Creative Commons License
Ahol másként nincs jelezve, a honlap tartalma a Creative Commons Nevezd meg!-Így add tovább! 3.0 Licenc feltételei szerint használható fel.
Szerző: Improcyon